enaf_wizytowki_projekt

Nowoczesne trendy w projektowaniu wizytówek

Od XV wieku wizytówki nie mają sobie równych jako pomoc w nawiązywaniu kontaktów. Choć od wspomnianego czasu zmienił się ich wygląd, główna funkcjonalność, czyli przekazanie rozmówcy najważniejszych danych informacyjnych o sobie samym, nie uległa zmianie. Co więcej, nowoczesne technologie nie wyparły wizytówek z obiegu - wszelkie formy ich zdigitalizowania spaliły na panewce. Papier jest niezastąpiony. Przynajmniej w biznesie.apple-apple-device-design-285814.jpg

Wizytówki od momentu swojego powstania, przybierały formę kaligrafowanego napisu na jedwabiu czy ryżowym papierze, jednak od XIX wieku mają formę kartonika. Oczywiście zmienia się jego zawartość, prócz stałego punktu, którym są dane kontaktowe.

Branża poligraficzna, jak każda inna, podlega ewolucjom i przemianom, a widać je w obowiązujących trendach. Na jakie elementy wizytówek warto zwrócić dzisiaj uwagę? Porozmawiajmy o obowiązujących trendach.georgie-cobbs-459520-unsplash.jpg

Pierwszym  wysuwającym się na prowadzenie jest powrót do minimalizmu. Wracamy do klasyki, czyli jasno i prosto podanego przekazu. Minimalistyczne projekty to idealna propozycja dla osób, które chcą mieć pewność, że ich wizytówki pozostaną w pamięci czytającego i będą czytelne. Minimalizm łączy się z oszczędnością koloru i dlatego idzie w parze z biało-czarnymi projektami. Takie połączenie zawsze kończy się sukcesem i utożsamione jest z elegancją.

Z jednej strony mamy prostą i jasną formę przekazu, a z drugiej wizytówki nowoczesne, które mają zaskoczyć odbiorcę - będą to wszystkie oryginalne pomysły jak pudełko z zapałkami i danymi kontaktowymi na opakowaniu czy wizytówki formą przypominające np. grzebień do włosów - ten pomysł wykorzystał już niejeden salon fryzjerski. Takie projekty nie spełniają jedynie swojej informacyjnej funkcji, ale i tą ozdobną.

Kolejnym pozostającym w opozycji do minimalizmu trendem w projektowaniu jest wykorzystywanie nietypowych materiałów i kolorów np. złotego i srebrnego oraz zyskujących na popularności w ostatnich latach geometrycznych kształtów. Zainteresowaniem cieszą się również układy linii i kropek, które przyciągają zainteresowane spojrzenia.color-color-palette-colors-259714.jpg

Nie trzeba pracować we florystycznej branży, żeby na swojej wizytówce umieścić motyw roślinny - jest on ponadczasowy, a zieleń jako kolor ma w sobie uspokajającą moc.

Diabeł tkwi w szczegółach. Również na wizytówkach. Dlatego dzisiejsi klienci zwracają uwagę nie tylko na treść,ilustracje i logo, ale także na samą jakość papieru. Można tutaj dobrać fakturę odpowiadającą profesji np. ta nawiązująca do drewna sprawdza się u stolarzy wykonujących meble.

Wygląd wizytówek zawsze jest odzwierciedleniem wykorzystywanych w designie trendów oraz technologicznych możliwości. Jednak to, co nie zmienia się od lat, to fakt, że są one odbiciem stylu i gustu właściciela.

contact, address

Enaf Sp. z o.o.
Ul. Krakowiaków 16
02-255 Warszawa